072-33-80-757
לקבלת ייעוץ ראשוני חייגו
או מלאו פרטיכם בטופס
ונחזור בהקדם

תביעה לגמלת סיעוד 


באתר של המוסד לביטוח לאומי, ניתן למצוא טופס המיועד למטרה זו – תביעה לגמלת סיעוד. מי זקוק לגמלה זו? מדובר במבוטחי המוסד לביטוח לאומי, שזה לא מכבר יצאו לגמלאות, הם מתגוררים בביתם הפרטי אולם זקוקים לאדם נוסף שישהה במחיצתם ויסייע להם לבצע פעולות יומיומיות.

האוכלוסייה הזכאית לגמלה

כאמור, תביעה לגמלת סיעוד יכולים לבקש כל מבוטחי המוסד, אשר זה לא מכבר הגיעו לגיל פרישה. הקשיש הסיעודי לא חייב למלא את טפסי הבקשה לגמלה לבד. גם אדם אחר, כמו קרוב משפחה, יכול לעשות זאת עבורו. בנוסף, ישנם קשישים שהגיעו לשיבה טובה וחצו את גיל 90. הם יכולים הגיש בקשה לבדיקת רופא, במקרה זה גריאטרי, הוא מגיע לבית הקשיש ובודק את מצבו ותפקודו. אל רופא גריאטרי יש לפנות עוד טרם הגשת התביעה.

ארגוני סיוע ועו"ד

קיימים לא מעט ארגוני סיוע, הם עוזרים לקשישים להגיש תביעה לגמלת סיעוד, אולם באותה המידה, ומכיוון שכל הגורמים הרלוונטיים מערימים קשיים, מומלץ לפנות אל עו"ד מומחה בתחום, אשר ייצג אתכם נאמנה, ויסייע לכם להשיג את המגיע לכם לא רק מהביטוח לאומי, אלא גם מחברות ביטוח להן שילם הקשיש במשך השנים, ובבוא היום, בו הוא מוצא את עצמו סיעודי, חברת הביטוח תמצא כל תירוץ על מנת לא לשלם.

מה קורה כשיש סירוב?

כאשר ההחלטה שהתקבלה על ידי הביטוח לאומי או חברת הביטוח היא שלילית, רצוי לפנות לעו"ד ולהיעזר בשירותיו על מנת שייצג את האינטרסים שלכם נאמנה. עו"ד שכזה מתמחה בעוד נושאים כמו: תביעות שריפה, תביעת ביטוח מנהלים, תביעת תאונות דרכים, וככלל, הוא יודע היטב כיצד מתנהלים מול הגורמים הרלוונטיים לשם תביעה לגמלת סיעוד.

כיצד מערערים על ההחלטה?

במקרים בהם חברת הביטוח או הביטוח הלאומי דחו את בקשתכם או קבעו שאתם זכאים לשעות מועטות של נוכחות מטפל, אפשר להגיש ערעור לוועדת ערערים. את הערעור יש להגיש לבית הדין לעבודה. בנוסף, עורך הדין רשאי לייצג את לקוחו ולפנות אל וועדת תביעות, אשר כל תפקידה הוא לקבוע האם הסיבה לסירוב הינה מוצדקת? 

האם התובע יקבל גם כסף?

הגשת תביעה לגמלת סיעוד, איננה טומנת בחובה קבלת תגמול כספי כלשהו. זוהי גמלה אשר נועדה לשרת ולעזור בפעולות יומיומיות אותם הקשיש הסיעודי איננו יכול לבצע לבד. 

סוגי תביעות שונים

בכל מקרה בו אתם מעוניינים לתבוע את הביטוח הלאומי או את חברת הביטוח, בכל הקשור אל גמלת סיעוד, תביעות שריפה, ביטוח מנהלים או תביעת תאונות דרכים, אין עליכם להתמודד עם המצב לבדכם, או לוותר מראש. פנו אל עו"ד ידוע בתחומו, על מנת שיוכל להשיג בעבורכם את מה שמגיע לכם על פי חוק.

פנו לטובים ביותר!
אם אתם מעוניינים למצות את זכויותיכם, צרו עוד היום קשר עם משרד עו"ד דורין מנו בן שמעון, לה ניסיון רב בתביעות גמלת סיעוד. אנו נלווה אתכם לאורך כל הדרך, עד לניצחון המשפטי! 
 
 

דורין מנו בן שמעון - משרד עורכי דין

פקס: 03-5360815  |  טלפון: 072-33-80-757  |  מוטה גור 7 פתח תקווה, בניין C (פארק אולימפיה)
כל האמור באתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית, בכל דרך ואופן ובכל מקרה, המידע המוצג הינו כללי בלבד
לייעוץ הכנס פרטיך ונחזור אליך בהקדם:
תשלום שכר טרחה מותנה בתוצאה